Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2007 22:13 - XM Play - новият Winamp
Автор: ricetek Категория: Технологии   
Прочетен: 3011 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 25.10.2007 22:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
    Е, опитах се поне в този блог да избягам от една тема, по която мога да говоря с часове, и сигурно понякога ставам досаден. А именно – компютрите. Не, не, няма да ви занимавам с клоквания, шейдъри на видео карти и сливания на партитишъни. Ще говорим за музиката и компютрите, за компютрите и музиката.

    Едва ли има човек на възраст до 40-50 години, техни- чески грамотен, който да не използва компа си, за да слуша музика. Като започнем от най-върлите фолк маниаци и стигнем до най-изтънчените любители на класиката и операта. Обаче замисляли ли сте се С КАКВО слушате поредното хаус сетче или поредното парче на Ивана. Обзалагам се, че голяма част от Вас не са. Просто след поредната преинсталация шибате отново Winamp-а.
    Защо? Защото всички останали го ползват, защото сте свикнали с него, защото познатото не е плашещо, защото някой ви е излъгал, че той е “лек” плеър и така нататък. Програми като него, Nero, BS Player далеч не са най-доброто в своята област, но хората ги ползват, защото са СВИКНАЛИ с тях. И съответно всяка нова веврсия на по- добни програми е все по-тежка, по-бъгава и пълна с ненуж- ни опции (а понякога и със зловреден код). Да Winamp-а БЕШЕ, чудесна програма. Аз все пак ползвам сравнително стара версия – 5.08 (2004 година). В последните един Господ знае какви лайна са натъпкали.
    Дали има алтернатива? Повечето от Вас ще кажат “Не”. Кои са “подгласниците” на Winamp, по разпространеност: Foo Bar (добър, но доста грозноватичък), Jet Audio Player (красив и накичен, но доста тежък, последните версии съдържат реклами), Quintessential Player (“барнат”, но доста муден и тегав в RAM-a).
    А аз ще кажа: Има алтернатива и тя се казва XM Play. Попаднах на това малко бижу, скитайки из www.download.bg Ревюто на програмата беше доста “хвалебствено”, пишеше че не иска инсталация, че поддържа не-знам-си-колко формата и прочие. А размера беше цифром и словом 400 килобайта. Не, не съм объркал нулите, точно толкова е. Реших, че това е някаква шега и свалих програмата от чисто любопитство. Оказа се че наистина не иска инсталация, прoсто килкате нa ехе-то, а в тези 400 КВ незнайно как беше натъпкана поддръжка на МР3, WMA и OGG форматите. Това мижаво парченце код изкарваше звук, а незнайно как просвирваше и трите най-разпространени формата. Бях абсолютно ошашавен.
    Скинът, с който ме посрещна плеъра при първото стартиране не беше особено приветлив:

image

    Естествено, първата ми работа беше да разчовъркам стабилно програмката. Не се подлъгвайте от малкия размер, тя има солидно количество настройки. Няма да задълбавам в технически подробности, който има желание ще разгледа нещата сам.

image

    Това което ми направи впечатление, беше изключително ниската консумация на ресурси. Графиката на натоварване на процесора почти не мърдаше над 4-5%, а в RAM-а плеъра заемаше някакви си мизерни 4 МВ.
    Естествено, следващата стъпка беше да отида на сайта на разработчика и да видя какво допълнително може да се дръпне. Поредна приятна изненада: бъкаше от плъгини. За просвирване на AAC, FLAC и още около 20-30 формата, които никога не бях чувал. Има и плъгин, с който XM Play може да просвирва файлове директно от RAR, ZIP, 7z архиви. Архива не се разопакова временно някъде, плеъра чете директно от него.
    Е, няма да ви лъжа, със скиновете работа не беше чак толкова добре. Определено има и красиви неща, но са малко. Тези които прецених, че стават са около 15-20 броя. С визуализациите нещата стоят по горе-долу сходен наичн.
    Как е положението с Интернет радиата? Просто чудесно. XM Play се връзва и подкарва радиостанциите без абсолютно никакъв проблем. И ще ви покажа още нещо. Ето как изглежда листата ми с радиа:

Под Winamp:

image

Под XM Play:

image

Струва ми се, че последното определено е по-добре.
    И за финал нека ви кажа опциите, които лично мен ме изкефиха в това плеърче.
  • Абсолютно всички плъзгачи реагират на скрола. Не е необходимо пет минути да се мъчите да нацелите някое малко бутонче с курсора. Просто поставяте мишката върху него и развъртате скрола.
  • При отваряне автоматично се стартира последното пускано парче, и то от позицията в която е бил затворен плеъра. Това ми е много приятно, защото не ми се налага да се ровя в безкрайната  листа с миксове.
    Като единствен по-сериозен недостатък мога да посоча, че все още няма плъгин за записване на интернет радиа. Но това може и да се промени в скоро време.
    Надявам се, да съм успял да ви убедя в красотата на тази малка програмка.

За финал, малко връзки:

    От тук можете да изтеглите XM Play, оборудван с основните кодеци, няколко готини скина и визуализации. Готов, пакетиран и настроен от мен.
image
Официален сайт: http://www.un4seen.com/
Съпорт сайт: http://support.xmplay.com/


Тагове:   Play,   новият,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - благодаря
26.10.2007 01:35
работи и на winxp64bit
цитирай
2. aviatrix - hm..
30.10.2007 00:56
това е добра алтернатива за по старите компютри които имат по малко от 256 рам ..
относно винампа .. последната му версия е пълна глупост .. кои подяволите иска браузър в плеара си .. и за сега най добрия плеар си остава винамп 5.35 множество подържани формати .. добро плейване на видео клипове .. много плъг-ини .. и както сам каза.. потребителя е свикнал ..
цитирай
3. darkanion - thekeeper.blog.bg
03.11.2007 01:18
моя си е 5.24, не че нещо ама като си отворя цялата папка с музиката ми и winamp-a забива иска да го затворя. 5.24 ми зарежда без броблем ;)
сега ще видя тази, благодаря за информацията дадена по нея :)
цитирай
4. анонимен - ddddd
05.08.2009 13:20
dobar e
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ricetek
Категория: Други
Прочетен: 170487
Постинги: 39
Коментари: 101
Гласове: 694
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930