Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2007 00:42 - Добри думи за лошото време
Автор: ricetek Категория: Други   
Прочетен: 2128 Коментари: 5 Гласове:
0



  image

   Абе много ми се пише тия дни. Направо, като че ли ме е прихванало словесното разстройство. Блъскат ми се някакви мисли в главата и се чудя коя по-напред да уловя. Това май е защото не съм много натоварен на работата и ми остава време да блея. Та в този ми пост ще поразмишлявам за времето като атмосферно понятие. Всъщност аз харесвам лошото време. По-точно казано, харесвам свирепото време и атмосферните катаклизми. Спокойно ръмящ дъждец, който се стеле с дни може да ми докара нервно разстройство. Абсолютно противен и безинтересен ми е. Обаче неща като бури, светкавици, гръмотевици, торнадота, градушки, обилни снеговалежи ме привличат неудържимо. Предполагам, че ако живеех в Щатите, щях да съм някой от онези откаченяци с микробуси, които преследват смерчовете.  Всъщност самите бури не са чак толкова интересни – бум, тряс, светне няколко пъти и това е. Истината е в момента точно ПРЕДИ бурята. В главата ми се е отпечатал един момент, една емоция, не знам защо тези дни се сетих.
  Трябва да съм бил около 13-14 годишен. Стоя в двора на къщата на баба ми. Около шест следобед. Идва буря. Духа вятър, който вдига миниатюрни върхушки от прахоляк и листа. Небето е почти черно. Зная, че всеки момент ще удари. Във въздуха мирише на... буря. Не на дъжд, за него е рано още. Не мога да ви обясня точно как мирише бурята, но ако някой е преживявал нещо подобно, предполагам ще се досети. Това е сублимният момент, точно преди небето да се разцепи и да стовари мощта си върху земята. Продължава не повече от 5-10 минути, но усещането е прекрасно. Когато завали, естествено ще се прибера. Казах ви, че мразя дъжда. Не знам аз ли одъртях или вече просто няма такива бури, но не ги усещам както преди нещата. Предполагам, че е първото.
  Още една атмосферна импресия  - прясно навалял сняг + миризма на пушек. Откачам! Невероятна комбинация. Имам големия късмет да не живея в панелен комплекс. Апартамента ми е в кооперация, сгушена до един от шуменските баири. Парното до къщи не е стигнало и слава богу. Около мен са все едни такива дребни къщурки и кооперацийки. И естествено през зимата доста хора се топлят на дърва.
  Перфектната разходка: прясно навалял сняг, не по-малко от двайсет сантиметра. Облякъл съм се като ескимос и щъкам из квартала. Небето е облачно, но не мрачно облачно и не мъгливо облачно. Просто едни такива зимни светлосиви равномерни облаци, които се стелят от край до край. А под краката ми снегът СКЪРЦА. И мирише на пушек (от печка с дърва, не от автомобили). При описаните обстоятелства мога да се разхождам поне час и половина, и при най-свирепия студ. И ме обхваща една такава тиха меланхолия, но приятна, а не депресивна. Хубаво е да живееш в страна, в която има четири сезона. Тая година падна снежец от рано, дано така да продължи. Че ако зимата е като миналата ще се побъркам.
  Не знам защо го написах тоя пост. Просто някакви нахвърляни мисли.
  Желая ви много снежни дни.



Гласувай:
0



1. maymi - Миналата година зимата беше в сряда :))
24.11.2007 23:56
Когато ме гепи тиха меланхолия се опитвам да и помагам, като й създавам още по-подходящи обстоятелства и с малко музика...
Бе, не знам. Готино е това, което си написал...
цитирай
2. tvoqsam - ...
25.11.2007 03:05
и аз на тебе.
цитирай
3. ricetek - ###
25.11.2007 12:29
Благодаря ви за коментарите.
цитирай
4. mitternacht - :)
26.11.2007 15:49
Хубаво е, да!

Мене мрачното време много ме кефи, само да не вали.Да е такова черно, черно, гръмотевици да трещят.Когато всичко е мокро, действа подтискащо...
Понеже на мене ми хлопа дъската, обичам на терасата (остъклена) да гледам светкавиците.
цитирай
5. анонимен - ot dj neno -пробвай това
27.11.2007 15:26
http://www.bgshare.com/264957/DJ NENO-21.11.07.mp3


http://www.bgshare.com/264959/DJ NENO- 20.11.07.mp3 -дано ти харесат и тези
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ricetek
Категория: Други
Прочетен: 169846
Постинги: 39
Коментари: 101
Гласове: 694
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031